Burmistrz Barcina ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w 2025 roku
Burmistrz Barcina ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w 2025 roku
I. Rodzaje zadań i cele konkursu
1. Konkurs dotyczy wsparcia realizacji zadań publicznych w 2025 roku w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej poprzez:
1) organizację imprez sportowo-rekreacyjnych, turniejów, zawodów i rozgrywek amatorskich dla mieszkańców Gminy Barcin,
2) szkolenie, treningi, organizację turniejów, obozów sportowych i udział w zawodach sportowych na różnych szczeblach w ramach współzawodnictwa szkół,
3) szkolenie, treningi, organizację turniejów, obozów sportowych, współzawodnictwo i udział w rozgrywkach mistrzowskich w różnych kategoriach wiekowych w ramach gier zespołowych i dyscyplin indywidualnych organizowanych i prowadzonych przez polski związek sportowy.
2. Cele konkursu obejmują:
1) zwiększenie aktywności fizycznej mieszkańców gminy Barcin,
2) tworzenie warunków do aktywnego spędzania czasu wolnego,
3) rozwijanie sportowych uzdolnień dzieci, młodzieży i osób dorosłych,
4) wspólną realizację ważnych lokalnych inicjatyw i przedsięwzięć sportowych,
5) promowanie Gminy Barcin poprzez sport i kulturę fizyczną.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań
1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej wynosi – 373.000,00 zł.
2. Konkurs dotyczy wsparcia realizacji zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego dofinansowanie.
3. Oferent musi posiadać minimum 10% finansowy wkład własny w stosunku do otrzymanej kwoty dotacji, który stanowić mogą środki finansowe własne i/lub środki finansowe pozyskane z innych źródeł.
4. Oferent ma możliwość wykazania wkładu rzeczowego oraz osobowego w ofercie.
5. Wkład osobowy mogą stanowić świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków, a wkład rzeczowy przedmioty służące realizacji zadania, udostępnione organizacji bezpłatnie zasoby lub usługi.
6. Wkład osobowy i wkład rzeczowy nie są wliczane do finansowego wkładu własnego, o którym mowa w ust. 3.
7. Z dotacji mogą być pokryte jedynie niezbędne koszty związane bezpośrednio z realizacją zadania publicznego.
8. Burmistrz Barcina ma prawo uznać zaproponowane przez oferenta pozycje w kosztorysie za niecelowe i wskazać pozycje, które nie będą finansowane z dotacji.
9. Wydatki mogą być ponoszone w terminie określonym w umowie jako termin realizacji zadania publicznego, nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy.
10. Łączna kwota przewidziana na wykonywanie zadań publicznych w 2025 roku może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że jednostkowe zadania można zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu gminy w części przeznaczonej na ich realizację z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
III. Zasady przyznawania dotacji
1. Zlecenie zadania i udzielenie dofinansowania następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, po przeprowadzeniu oceny formalnej i merytorycznej, zaopiniowaniu oferty przez komisję konkursową, dokonaniu wyboru przez Burmistrza Barcina i podpisaniu umowy o wykonanie zadania publicznego.
2. Komisja konkursowa pracuje w oparciu o zasady sformułowane w Uchwale Nr LXIII/545/2023 Rady Miejskiej w Barcinie z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Barcin z organizacjami pozarządowymi i z nimi zrównanymi na 2024 rok.
3. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może w formie pisemnej odstąpić od podpisania umowy lub zaproponować aktualizację opisu poszczególnych działań / harmonogramu / kalkulacji przewidywanych kosztów.
4. Aktualizację opisu poszczególnych działań / harmonogramu / kalkulacji przewidywanych kosztów zadania powinno się złożyć w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu.
5. Burmistrz Barcina może odmówić oferentowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, że rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, oferent lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
6. W przypadku, gdy nieprawidłowości, o których mowa w ust. 5 wyjdą na jaw po podpisaniu umowy o wykonanie zadania publicznego, umowa zostanie rozwiązana z winy oferenta, nawet gdy podjął on już działania i poniósł wydatki związane z realizacją zadania.
7. Burmistrz Barcina odmówi podpisania umowy oferentowi wyłonionemu w konkursie lub rozwiąże podpisaną umowę, gdy w wyniku kontroli i oceny realizacji zadania, w tym dokumentacji finansowej i merytorycznej oferenta okaże się, że wcześniej przyznana dotacja została wydana lub rozliczona nieprawidłowo.
8. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem, a gminą Barcin zgodnie z wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018.2057).
IV. Termin i warunki realizacji zadania
1. Realizacja zadania powinna nastąpić w 2025 roku – najwcześniej od 18 stycznia 2025 roku do najpóźniej 31 grudnia 2025 roku.
2. Zadanie powinno być zrealizowane w sposób zapewniający wysoką jakość, z najwyższą starannością, przyjętymi standardami, zgodnie z zawartą umową i dla jak największej liczby mieszkańców gminy Barcin.
3. Wyłoniony oferent jest zobowiązany zamieszczać w drukach związanych z realizacją zadania, materiałach informacyjnych, ogłoszeniach prasowych, reklamach oraz wykazach sponsorów informację, że zadanie jest dotowane z budżetu gminy Barcin. Informacje takie powinny być również podawane do publicznej wiadomości w trakcie realizacji zadania.
4. Oferent realizując zadanie zlecone przez Gminę Barcin zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1411). Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępność osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
5. Zaleca się, aby oferent systematycznie dostarczał do Urzędu Miejskiego w Barcinie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres promocja@barcin.pl informacje i zdjęcia dotyczące przebiegu realizacji zadania w celu zamieszczenia ich na stronie internetowej oraz profilu w serwisie społecznościowym Facebook.
6. Dopuszcza się możliwość zwiększenia danej pozycji kosztorysu do 20 % jej wysokości. Zmniejszenie nie jest limitowane.
7. Zadanie może być uznane za zrealizowane prawidłowo także w przypadku stwierdzenia odstępstw od oferty nie mających wpływu na jakość zadania, zwłaszcza gdy nie nastąpiły z winy oferenta.
V. Termin składania ofert
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Barcinie, pok. 47 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski, ul. Artylerzystów 9, 88-190 Barcin w terminie do 30 grudnia 2024 roku. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty w Urzędzie Miejskim w Barcinie.
2. Ofertę należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018.2057).
3. W konkursie oferent może złożyć jedną ofertę.
4. Oferta powinna spełniać w szczególności wymogi określone w art.14 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
5. Oferta powinna być wypełniona komputerowo, maszynowo lub odręcznie w sposób czytelny w języku polskim.
6. Obowiązkowe jest wypełnienie w całości (łącznie z polami odnoszącymi się do dodatkowych informacji dot. rezultatów realizacji zadania publicznego) tabeli nr 6 oferty. Rezultaty muszą być konkretne, realne i mierzalne, np.:
1) liczba uczestników realizacji zadania,
2) liczba godzin realizacji zajęć/imprez, treningów sportowych,
3) liczba zawodników i drużyn zgłoszonych i uczestniczących w rozgrywkach mistrzowskich polskiego związku sportowego,
4) liczba zorganizowanych turniejów, zawodów, obozów sportowych, imprez sportowo-rekreacyjnych.
7. Oferent powinien monitorować rezultaty i dokumentować poziom osiągnięcia wskaźników poprzez np. plakaty, zaproszenia, listy obecności, listy startowe, dzienniki zajęć, komunikaty z zawodów, raporty z ewaluacji, wyniki ankiet, dokumentację fotograficzną.
8. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby, które zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu są uprawnione do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych i zawierania umów.
9. Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób upoważnionych do podpisania oferty.
10. Oferta złożona po terminie zostanie odrzucona z powodów formalnych.
11. W celu usprawnienia przeprowadzenia procedury oceny złożonych ofert oraz późniejszego przygotowania umów – oferent może złożyć następujące dokumenty potwierdzone za zgodność z oryginałem: kopię statutu stowarzyszenia, wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego, lub inny dokument stanowiący o podstawie działalności danego oferenta (np. wpis do rejestru stowarzyszeń w Starostwie Powiatowym), uchwałę walnego zgromadzenia upoważniającą członków zarządu do podpisywania dokumentów, oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego wraz ze wskazaniem numeru konta oferenta.
VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
1. Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż do 17 stycznia 2025 roku. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przesunięty.
2. Złożone oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej z odpowiednim zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i kryteriów w niniejszym ogłoszeniu.
3. Ocena formalna dokonywana przez pracowników urzędu polega na sprawdzeniu czy oferta została złożona w terminie, przez uprawniony podmiot, na odpowiednim formularzu, jest zgodna z konkursem i statutem oferenta, prawidłowo wypełniona i podpisana.
4. Dopuszcza się jednorazowe uzupełnienie braków formalnych w przypadku, gdy złożona oferta jest niekompletna lub zawiera uchybienia w zakresie dołączonych załączników, złożonych podpisów, poświadczenia kopii za zgodność z oryginałem, błędów rachunkowych lub błędnego podania terminów realizacji zadania.
5. Oferta spełniająca wymogi formalne zostanie poddana ocenie merytorycznej.
6. Ocena merytoryczna dokonywana jest indywidualnie przez członków komisji konkursowych na formularzach uwzględniających poniższe kryteria i punktację:
1) Wskazanie i opis miejsca realizacji zadania – od 0 do 5 pkt.,
2) Opis i wielkość grupy docelowej – od 0 do 5 pkt.,
3) Opis rozwiązania problemów i zaspokojenia potrzeb beneficjentów zadania – od 0 do 5 pkt.,
4) Logiczność i zasadność planu – od 0 do 5 pkt.,
5) Przejrzystość harmonogramu działań – od 0 do 5 pkt.,
6) Spójność z opisem zadania – od 0 do 5 pkt.,
7) Wskazanie i opis zakładanych rezultatów – od 0 do 5 pkt.,
8) Poziom osiągnięcia i sposób monitorowania rezultatów – od 0 do 5 pkt.,
9) Trwałość rezultatów zadania – od 0 do 5 pkt.,
10) Prezentacja i działalność oferenta – od 0 do 5 pkt.,
11) Doświadczenie oferenta w zakresie kultury fizycznej – od 0 do 5 pkt.,
12) Ocena współpracy oferenta z Gminą Barcin – od 0 do 5 pkt.,
13) Kwalifikacje i doświadczenie osób realizujących zadanie – od 0 do 5 pkt.,
14) Praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy – od 0 do 5 pkt.,
15) Zasoby rzeczowe oferenta – od 0 do 5 pkt.,
16) Konieczność i zasadność wydatków – od 0 do 5 pkt.,
17) Prawidłowość i przejrzystość budżetu – od 0 do 5 pkt.,
18) Spójność kosztorysu z harmonogramem zadania – od 0 do 5 pkt.,
19) Wkład własny finansowy – od 0 do 5 pkt.,
20) Wkład własny niefinansowy – od 0 do 5 pkt.
7. Ocenę merytoryczną ustala się przez zsumowanie ocen przydzielonych ofercie przez członków komisji konkursowej (średnia arytmetyczna punktów otrzymanych od poszczególnych członków komisji konkursowej).
8. Burmistrzowi Barcina przedkładane są oferty, które uzyskały minimum 60 lub więcej punktów na 100 możliwych .
9. Informacja o wynikach konkursu obejmująca nazwę oferenta, nazwę zadania, wysokość wnioskowanej dotacji, wysokość przyznanych środków publicznych zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy Barcin i tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Barcinie.
10. Oferenci wyłonieni w wyniku przeprowadzonego konkursu zostaną powiadomieni pisemnie o wyborze oferty.
VII. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.
1. W 2023 roku w zakresie będącym przedmiotem otwartego konkursu ofert zlecono realizację 3 zadań i przekazano 171.200,00 zł dotacji.
2. W 2024 roku w zakresie będącym przedmiotem otwartego konkursu ofert zlecono realizację 4 zadań i przekazano 225.000,00 zł dotacji.
3. W roku 2023 i 2024 Gmina Barcin nie zleciła realizacji żadnego zadania publicznego w zakresie będącym przedmiotem konkursu w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
VIII. Postanowienia końcowe
1. Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela główny specjalista ds. promocji Jarosław Drozdowski, pok. 44, tel. 52 383 41 51, e-mail: promocja@barcin.pl
2. Podmiot dotowany po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego zgodnie z załącznikiem nr 5 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018.2057).
Powiązane dokumenty:
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Druk oferty realizacji zadania publicznego (DOCX, 54.63Kb) | 2024-11-27 12:13:22 | 9 | |
Druk oferty realizacji zadania publicznego (PDF, 287.34Kb) | 2024-11-27 12:13:22 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jarosław Drozdowski Data wytworzenia:
27 lis 2024
Osoba dodająca informacje
Karol Kaśków Data publikacji:
27 lis 2024, godz. 12:13
Osoba aktualizująca informacje
Karol Kaśków Data aktualizacji:
27 lis 2024, godz. 13:35